Вестник НовГУ

Вестник НовГУ > 2014 > №83 ч.2 > Кащей Н.А., Китаева Г.П. Мнение и власть: три исторические модели риторического самоутверждения

Кащей Н.А., Китаева Г.П. Мнение и власть: три исторические модели риторического самоутверждения

УДК 1:316
К а щ е й Н. А., К и т а е в а Г. П. Мнение и власть: три исторические модели риторического самоутверждения // Вестн. Новг. гос. ун-та. Сер.: Гуманитарные науки. 2014. № 83, ч.2. С.97–101. Библиогр. 6 назв.

К л ю ч е в ы е с л о в а: маркетинг взаимодействия, интернет вещей, инновации, товарная политика

Данная статья посвящена неориторической интерпретации понятия мнения и его взаимосвязи с категорией власти. Риторика рассматривается как инструмент социально-политического самоутверждения, и эти ее функциональные характеристики иллюстрируются на примере софистики, Цицерона и Бальдассаре Кастильоне.
-----------------------------------------------------------------------------
UDC 1:316
K a s h c h e i N. A., K i t a e v a G. P. Opinion and power: three historical models of rhetorical self-affirmation // Vestnik NovSU. Issue: Liberal Sciences. 2014. № 83, part 2. P.97–101. The reference list 6 items.

K e y w o r d s: relationship marketing, Internet of Things, innovations, trade policy

The market analysis of the Internet of Things is conducted. It is shown that the development of the Internet of Things involves significant changes in the marketing activities of product and services companies. In forming of marketing strategies we recommended to consider the Internet of Things as part of an innovative trade policy aimed at the creation of new products, at adding some new properties and characteristics to manufactured goods and at entry into new markets.

Загрузить (358 КБ)