Туристский контент в региональной прессе (на примере газеты «Новгородские ведомости»)

Travel journalism in regional press

Проанализировано, как представлен туристский дискурс в региональной прессе. В качестве примера для исследования взята старейшая областная газета «Новгородские ведомости». Базой работы послужили 70 материалов, опубликованных в интернет-версии издания за 2015 и 2016 гг. Обозначены основные характерные черты региональной трэвел-журналистики. Рассмотрена тематическая составляющая материалов и структурировано их жанровое разнообразие. Кроме того, в исследовании очерчено проблемное поле региональной журналистики о путешествиях. Проанализированы способы отображения информация на веб-станицах сайта— использование мультимедийных элементов и их функции.

Ключевые слова: трэвел-журналистика, региональные СМИ, туризм, путешествия, мультимедийный контент, жанры

This paper attempts to investigate the features of tourism discourse in the regional press. 70 issues the oldest regional newspaper "Novgordskie Vedomosti" (with the articles published online) were studied in the present research. The findings outlined main features of regional travel journalism. Thematic component and genres of newspaper articles about travelling are also studied. Moreover, we described topical issues of regional travel journalism. Other factors which influence the interpretation of newspaper articles about travelling published online, such as the use of multimedia elements on webpages and their functions, are also discussed.

Keywords: travel journalism, regional mass media, tourism, travel, multimedia content, genres

Article.PDF