Гастрономический дискурс регионального медиаполя: фактор адресата 

Gastronomic discourse in regional media: the recipient factor

Статья продолжает исследование автором гастрономического дискурса в региональном медиаполе. Настоящая работа рассматривает феномен в уже другом аспекте: с точки зрения образа адресата гастрономических медиапроектов. На фоне общего качества, присущего аудитории гастрономических проектов, такого, как интерес к кулинарии, выделяются также и различия. Они во многом обусловлены спецификой изданий, на площадке которых были созданы те или иные гастрономические проекты. Одни ориентируются на людей среднего достатка, далеких от профессиональной кулинарии. Другие же предназначены для адресата, который более подготовлен в кулинарном плане, а также может себе позволить частые посещения ресторанов. Встречаются также издания, которые ориентируются на читателя, заинтересованного в провокационных, скандальных публикациях.

Ключевые слова: гастрономия, образ адресата, кулинарные СМИ

 The article continues the study of gastronomic discourse in regional media field. The present work considers the phenomenon in other aspect: from the point of view of the image of the gastronomic destination media projects. The present work considers the phenomenon in a different aspect, namely the factor of the addressee in the gastronomic media projects. Amid the General qualities of the audience of gastronomic projects, such as the interest in cooking, it also has the differences. They are largely due to specific of media, on whose platform different culinary projects were created. Some focus on people of moderate means, far from professional cooking. Others are intended for the addressee who is more trained in the culinary plan, and can afford frequent visits to restaurants. There are also media that are targeted to the reader who is interested in provocative, scandalous publications.

Keywords: gastronomy, addressee, culinary media

Article.PDF