Учебно-познавательная компетентность младших школьников в области искусства

Educational and cognitive competence in arts of primary school pupils

Определяется понятие учебно-познавательной компетентности в области искусства как особого вида учебно-познавательной компетентности младшего школьника. Отмечается, что все виды учебно-познавательной компетентности должны развиваться в системе и в единой логике в рамках различных предметов. Для этого предлагается разработать единую программу развития учебно-познавательной компетентности в области искусства, основываясь на закономерностях развития учебных действий, обеспечивающих освоение указанной компетентности.

Ключевые слова: учебно-познавательная компетентность, умение учиться, образование младших школьников, учебно-познавательная компетентность в области искусства

The paper defines the concept of educational and cognitive competence in arts as a special type of educational and informative competence of a primary school pupil. It is noted that a holistic framework should be established that can provide more effective development of all types of educational and cognitive competencies. To achieve this goal, a unified program of educational and cognitive competence in arts has to be developed, based on peculiarities of classroom activities aimed at developing the specified competence.

Keywords: educational and cognitive competence, ability to learn, primary school pupils development, educational and cognitive competence in arts.

Article.PDF