Конструирование территориальной идентичности: коммуникативные аспекты

The design of territorial identity: сommunicative aspects

В статье рассматривается проблема конструирования территориальной идентичности сквозь призму коммуникативной парадигмы. Автором приводятся основные коммуникативные аспекты, которые открывают перспективу для местных сообществ оказывать позитивное влияние на формирование устойчивых территориальных смыслов и разрабатывать эффективные стратегии повышения значимости мест (территорий) во внешней среде.

 Ключевые слова: территориальная идентичность, коммуникация, образ территории, масс-медиа

The article is reviewing the problem of constructing territorial identity through the prism of communicative paradigm. The author suggests the basic communicative aspects, that open new perspectives for local societies. The societies get some opportunity to make a positive influence on the formation of stable territorial meanings and to develop effective strategies of enhancing the value of places (territories) in the environment.

Keywords:  territorial identity, communication, image of the territory, the mass media

Article.PDF